Alpy, Zumsteinspitze 4563 m a Signalkuppe 4556 m - září 2007

Ráno v 7 hodin odcházíme ze Stafalu (1830m) na chatu Capanna Gnifetti (3647 m). Na chatu jsme ve 14.30 hod. Ráno je cíl jasný. Znovu se chceme pokusit o výstup na Zumsteinspitze (4563 m) a Signalkuppe (4554 m). Vstáváme ve 4.23 hodin a chatu opouštíme v 6.15 hod. Je krásné slunečné počasí. Vrchol Zumsteinspitze je zpestřen úzkým sněhovým hřebínkem a v závěru i menším skalnatým terénem. Vrcholu dosahujeme v 10.30 hod. Rozhodujeme se i pro výstup na Signalkuppe, na kterém stojíme přesně v poledne. Na Signalkuppe leží také nejvýše položená chata v Alpách Rif. Margherita (4554m), ve které si necháváme do pasu dát razítko a dáváme se na sestup. Na Capanna Gnifetti docházíme ve 14.30 hod. Na chatě končí sezona, je přeplněna. Možnost ubytování ještě na jednu noc proto nepřichází v úvahu a vzhledem k tomu, že s sebou nemáme výbavu pro přenocování ve volné přírodě, nezbývá nám nic jiného než sestoupit až do Stafalu. V 15.45 hodin nasazujeme batohy a začínáme klesat. Ve Stafalu jsme ve 20.30 h.